Zarządzanie Szkoleniami 2013

Jak sprawić aby szkolenie było konkretną i zyskowną inwestycją? Przez dokładną analizę potrzeb, precyzyjne ustalanie celów szkoleniowych, trafny dobór metod szkoleniowych i osób prowadzących szkolenia….. to tylko część tego, czym zajmujemy się w trakcie 2,5-dniowych warsztatów “Zarządzanie Szkoleniami”.
Z pewnością spotkaliście się Państwo z takimi zarzutami, że szkolenie pracowników to strata czasu i pieniędzy: “ludzie marnują na nich czas zamiast pracować w firmie, a po szkoleniu i tak robią to samo co przed”. Takie sytuacje mogą się oczywiście zdarzać, ale tylko wtedy, gdy zdecydujecie się Państwo na szkolenie bez uprzedniej analizy potrzeb lub powierzycie jego prowadzenie niedoświadczonym trenerom, którzy nie znają odpowiednich metod pracy czy używają złych materiałów szkoleniowych.
Podczas naszych warsztatów “Zarządzanie Szkoleniami” pokażemy, jak planować i wybierać szkolenia, tak by były naprawdę skuteczne. Nauczymy Państwa analizy potrzeb szkoleniowych, przygotowywanie, organizowania i oceny efektywności szkoleń.
Warsztaty prowadzone są żywymi, interaktywnymi metodami. Zajęcia, z odliczeniem przerw trwają 17 godzin zegarowych.

Szkolenie jest adresowane do:

Serdecznie zapraszamy osoby odpowiedzialne za szkolenia w Państwa firmie. Warsztaty “Zarządzanie Szkoleniami” na pewno pozwolą im usystematyzować dotychczasową wiedzę i doświadczenie, porównać to co Państwo robicie z tym, co robią w zakresie szkoleń inne firmy oraz nauczyć się nowych technik i rozwiązań.

O szkoleniu

To jedno z naszych najlepszych szkoleń otwartych.
Przeprowadziliśmy je już ponad 30 razy. Wzięło w nim udział 300 osób z ponad 170 firm (m.in. GLAXO SMITHKLINE, TCHIBO, POLKOMTEL, DENI CLER, PHILIPS LIGHTING, PKO BP, BANK ZACHODNI WBK, DANONE).
Zarówno warsztaty jak i materiały szkoleniowe (270 stron + płyta CD z narzędziami i pomocami) są zawsze wysoko oceniane przez uczestników i – co najważniejsze – wykorzystywane przez nich w pracy. Zdaniem wielu uczestników to najlepsze szkolenie na ten temat w Polsce.
Jeżeli po odbyciu tego szkolenia stwierdzicie, że byliście w Polsce na lepszym szkoleniu na ten temat – zwrócimy Państwu koszty udziału w szkoleniu

Cele Szkolenia

Udział w szkoleniu pozwoli rozwinąć umiejętności:

  • analizowania i określania potrzeb szkoleniowych firmy,
  • opracowywania i planowania procedur określania potrzeb szkoleniowych,
  • precyzyjnego ustalania celów szkoleniowych,
  • dobierania odpowiednich do celów metod szkoleniowych i rodzajów szkoleń,
  • organizowania szkoleń,
  • wyboru, rozwijania i oceny trenerów wewnętrznych,
  • wyboru i współpracy z firmami i trenerami zewnętrznymi,
  • doboru odpowiednich metod szkoleniowych w zależności od celów zajęć,
  • oceny efektywności szkoleń – od strony reakcji uczestników, stopnia opanowania wiedzy i umiejętności, podniesienia efektywności pracy oraz opłacalności finansowej.

Dodatkowe korzyści:

  • Oprócz profesjonalnego szkolenia możecie Państwo także oczekiwać: spotkania i wymiany doświadczeń z pracownikami działów szkoleniowych innych firm, obszernych (ok. 250 stron) materiałów szkoleniowych, narzędzi analizy potrzeb szkoleniowych, zestawu ankiet oceniających jakość szkolenia i umiejętności osób prowadzących zajęcia.

Ramowy program szkolenia

Wprowadzenie

  • Czym szkolenie jest a czym nie?
  • Kto powinien być zaangażowany w zarządzanie szkoleniami?
  • Zmiana podejścia do szkoleń w firmie

Analiza Potrzeb

  • Kiedy przeprowadzać analizę potrzeb?
  • Cele Analizy Potrzeb
  • Sposoby i podejścia do analizy

Techniki Analizy Potrzeb

  • Wywiady: z kim , kiedy, w jaki sposób je prowadzić?
  • Ankiety i kwestionariusze: kiedy stosować, jak konstruować, jak przeprowadzać?
  • Wywiady grupowe: kiedy stosować, jak prowadzić?
  • Analiza pracy
  • Analiza danych źródłowych: jakiego rodzaju dane są najczęściej pomocne, jak nad nimi pracować i jak wyciągać z nich wnioski?
  • Obserwacja
  • Testy
  • Inne techniki analizy potrzeb

Cele Szkoleniowe

  • Rodzaje celów szkoleniowych
  • Precyzowanie oczekiwanych rezultatów szkolenia
  • Zasady formułowania celów szkoleniowych

Sesja szkoleniowa

  • Metody szkoleniowe: zasady doboru i stosowania
  • Materiały szkoleniowe
  • Umiejętności osób prowadzących szkolenia
  • Trenerzy wewnętrzni: jak wybierać i szkolić?
  • Współpraca z firmami zewnętrznymi: jak oceniać oferty, negocjować warunki i współpracować?

Organizacja szkolenia

  • Planowanie szkoleń
  • Logistyka szkolenia

Ocena efektywności

  • Poziomy ewaluacji szkoleń
  • Zasady konstruowania ankiet oceniających szkolenie
  • Przygotowywanie i stosowanie testów wiedzy i umiejętności
  • Określanie zmian w miejscu pracy spowodowanych szkoleniem
  • Szkolenie jako inwestycja: obliczanie wskaźnika zwrotu z inwestycji (ROI) dla szkolenia

Prowadzący

Beata Pierzchała – trener, konsultant Human Factor. Psycholog (absolwentka psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim). Ponad dziesięcioletni staż pracy jako trener i konsultant. Jako współprowadząca z sukcesem przygotowała do roli trenerów pracowników wielu firm. Brała udział w projektach szkoleniowych dla trenerów wewnętrznych między innymi: Banku Zachodniego WBK , Donnelley Polish-American czy też  PKO BP. Przygotowywała i prowadziła cykle szkoleń m.in. dla: Warta SA, Makro Cash and Carry, Volvo, Poczta Polska, Netia. Beata na sali szkoleniowej rewelacyjnie łączy podejście zadaniowe i tworzenie przyjaznej atmosfery, dzięki czemu  szkolenia są bardzo efektywne.

 

Dorota Uliasztrener i konsultant Human Factor. Psycholog (absolwentka psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim). Ponad dziesięcioletni staż pracy jako trener. W ramach zarządzania projektami szkoleniowymi realizowanymi przez Human Factor współpracuje z firmami od momentu analizy potrzeb szkoleniowych do oceny efektywności szkoleń. Prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, kierowania zespołem oraz obsługi klienta. Prowadzi również warsztaty dla trenerów. Współpracowała m.in. z: Warta SA, Makro Cash and Carry, PKO BP, Commercial Union, Uniqua, Compensa,  Allianz Polska, Zakładami Farmaceutycznymi Jelfa, ORFE SA, Donnelley Polish-American Printing Company, Volvo Polska, WSiP SA.

Cena