Human Factor

Spółka Human Factor powstała w maju 1996 roku. Założyły ją trzy osoby: Zbigniew Ryżak, Beata Pierzchała i Dorota Uliasz.

Przeprowadziliśmy ponad sto szkoleń otwartych, w których udział wzięli pracownicy HR ponad siedmiuset  przedsiębiorstw. Najważniejsze z tych szkoleń, który realizowaliśmy po kilkadziesiąt razy to:

Metody Zarządzania Personelem
Skuteczne Kierowanie Ludźmi
Systemy Ocen Pracy
Zarządzanie Szkoleniami

 

Nasze szkolenia otwarte mają formę praktycznych warsztatów – w ich trakcie uczestnicy otrzymują praktyczne wskazówki, ćwiczą konkretne techniki i prowadzą ożywione dyskusje. Każdym zajęciom towarzyszą także obszerne i starannie przygotowane materiały – zarówno w formie drukowanej jak i elektronicznej.

Pracowaliśmy dla kilkuset działających w Polsce przedsiębiorstw. Naszymi klientami są między innymi:

Makro Cash and Carry, Polkomtel (Plus GSM), Volvo, Toyota, NGK Ceramics, WARTA, Commercial Union (obecnie AVIVA), PZU, Compensa, Danone, Ericsson, Elektrim, Netia, Glaxo, PepsiCo, Pekao, Bank Zachodni WBK, Elektrownia Rybnik, Poczta Polska, PKO, Energetyka Dwory, DPA Printing Company, Uniqa, Polbita (Drogeria Natura), Skok Stefczyka, Nationale Nederlanden, Jelfa, Kraft Jacobs, Allianz Polska, PricewaterhoseCoopers, KPMG, Schwarz Pharma, Bayer, SITA Polska, Makro Cash and Carry, Polkomtel (Plus GSM), … i wiele wspaniałych przedsiębiorstw.

 

Przeszkoliliśmy ponad 15 000 osób.

Nasze podejście

Praktycznie

Nasi klienci, pracownicy HR, płacą nam za to, że pomagamy im osiągać ich cele oraz skutecznie radzić sobie z wyzwaniami i problemami, jakie spotykają na co dzień, pełniąc swoją rolę zawodową.

Chodzi o konkretne cele, konkretne wzywania i konkretne problemy. Nie można u nas znaleźć szkoleń zatytułowanych np.  Nowe tysiąclecie z perspektywy HR czy Dynamika komunikacji interpersonalnej wśród przedstawicieli gatunku ludzkiego. Choćby takie szkolenia były najbardziej wciągające, nie są spójne z naszą wizją firmy. Można za to znaleźć szkolenia w rodzaju: Jak opracować plan szkoleń? Jak napisać politykę szkoleniową? Jak przygotować wewnętrzne szkolenia on-line? Jak przeprowadzić projekt szkoleniowy by przyniósł efekty?

Zakładamy, że nasi klienci to ludzie, którzy mają konkretne zadania, z których musza się wywiązać. Jesteśmy po to, by im w tym pomagać. Sprawić by mogli wykonać swoją pracę:

  • Szybciej
  • Sprawniej
  • Dokładniej
  • Z lepszymi efektami
  • Z mniejszym wysiłkiem

Po ludzku

Nie mówimy okrągłymi formułkami. Nie mądrzymy się i nie zgrywamy na ważniaków. Nie udajemy, że zjedliśmy wszystkie rozumy i jesteśmy nieśmiertelni. Wierzymy, że miarą profesjonalizmu jest komunikatywność i prostota.

z Przekonaniem

Niektóre działy HR bywają pełne nudy, sztywności, udawanej mądrości, zagmatwanych i niewiele wnoszących procedur. Za tym wszystkim, jak za barykadą, ukryci się znudzeni ludzie, którym brakuje pomysłu na własne życie. Wydaje im się, że nikt nie widzi ich braku zapału. Widzą kandydaci, którzy opowiadają sobie legendy o idiotycznych, upokarzających pytaniach zadawanych podczas wywiadów rekrutacyjnych; widzą pracownicy, którzy narzekają na absurdalne, niezwiązane z pracą szkolenia; widzą kierownicy, którzy muszą wypełniać formularze z innej planety i dopasowywać się do dziwnych procedur.

Ale są także działy HR, w których pracują wspaniali ludzie. Ludzie, którzy przez swoją codzienną pracę wnoszą wielki wkład w życie innych, którzy otwierają przed innymi nowe możliwości i ułatwiają wykorzystanie ich pełnego potencjału. Ludzie, których nie bawią procedury dla procedur, szkolenia dla szkoleń czy projekty dla projektów.

Ich praca jest dla nich zarówno służbą, jak i przygodą. Jest sposobem zostawienia po sobie śladu. Jest sposobem na dzielenie się z innymi swoją wielkością. Nie mówią o tym na co dzień – to byłoby zbyt górnolotne – ale wystarczy popatrzeć im w oczy, wystarczy przyjrzeć się z jakim zapałem się uczą, z jakim zapałem popełniają błędy i wyciągają z nich wnioski, z jakim zapałem biorą udział w dyskusjach podczas szkoleń.

Do której grupy należysz?

humanfactor chcemy dla tych drugich oraz dla tych, którzy chcą się znaleźć w tej drugiej grupie. Nie robimy szkoleń dla szkoleń. Nie realizujemy biurokratycznych projektów, tylko dlatego „że są fundusze”. Jesteśmy po to, by wpływać na życie innych i zostawiać po sobie ślad. Stawiając sprawę w ten sposób, może i wiele tracimy (przecież ciągła optymalizacja procesów personalnych pod kątem intensyfikacji wartości biznesowych ma pozytywną wartość monetyzacyjną…czy jakoś tak). Ale nie tracimy własnego życia.

Partnerzy, tworzący Human Factor
Zbigniew Ryżak • Ukończył psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Certyfikat trenera, 20 lat temu, wręczał mu ambasador USA Nicolas Rey. 16 lat temu został prezesem spółki Human Factor. Prowadzi szkolenia i doradza. Jest autorem wielu szkoleń (np. przeprowadzonego ponad trzydzieści razy Zarządzania Szkoleniami). Jako doradca pomagał konstruować procedury szkoleniowe oraz wdrażał systemy ocen skuteczności szkoleń (np. dla Polkomtela, Rzeczpospolitej, Kolportera). Wielokrotnie prowadził szkolenia dla trenerów. Jest autorem czterech książek psychologicznych (m.in. Energii Wewnętrznej, wydanej przez Studio Emka).
Dorota Uliasz Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prowadzi szkolenia i doradza działom HR od 1994 roku. Przeprowadziła wiele projektów związanych z oceną pracy (pomagała wprowadzać systemy okresowej oceny) oraz analizą potrzeb i planowaniem szkoleń. Realizuje projekty szkoleniowe dla kadry kierowniczej (np. prowadzenie rozmów oceniających), trenerów wewnętrznych oraz osób związanych z obsługą klienta. Pracowała m.in. dla: Warta SA, Kredyt Bank, Makro Cash and Carry, PKO BP, AVIVA, Toyota, Volvo, PZU SA, Compensa, Allianz, UNIQA, KPMG, Netia, PricewaterhoseCoopers,  NGK Ceramics Polska, SITA Polska, Ceramika Paradyż. Atuty Doroty jako trenera, to dobre tempo prowadzenia zajęć, zdecydowanie i łatwość nawiązywania kontaktów z uczestnikami.
Beata Pierzchała •Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Jagellońskim. Jej droga do szkoleń zaczęła się w 1995 roku cyklem Train the Trainer, prowadzonym przez trenerów z Rutgers University. Od 1997 współtworzy firmę Human Factor. To jedno z jej najważniejszych doświadczeń zawodowych – czas intensywnego rozwoju z zakresu konstruowania i prowadzenia szkoleń, nawiązywania relacji z klientem, koordynowania projektów szkoleniowo-doradczych. Specjalizuje się w projektach z zakresu Human Rosources (systemy oceny pracy, podnoszenie efektywności szkoleń), w projektach trenerskich typu Train the Trainer, w szkoleniach menedżerskich. Współpracowała z ponad 200 firmami, mi.in. z Warta S.A., Makro Cash and Carry, Volvo, Netia, PZU SA, Bank Zachodni WBK, Elektrownia Pątnów- Adamów-Konin, NGK Ceramics Polska. Pasjonatka uczenia ludzi tego, jak ze sobą rozmawiać w sytuacjach biznesowych i nie tylko.

W zależności od potrzeb współpracujemy z grupą ok. 20, starannie dobranych i przygotowanych trenerów i konsultantów.

Kontakt

Najłatwiej się z nami skontaktować za pomocą umieszczonego niżej formularza lub telefonicznie: 22 101 77 33

Twoje imię (wymagane)

Twój e-mail (wymagane)

Temat

Twoja wiadomość